Što je Search Engine Optimization (SEO) – Optimizacija za tražilice!?

Jedan od najčešćih pitanja kojeg dobivamo od klijenata prilikom izrade web stranice, je: “Zašto moja stranica nije prva na Googleu”!? Odakle početi s odgovorima. Možda najbolje s definiranjem što je to Search Engine Optimization (SEO), ili skraćeno, Optimizacija za tražilice. U nastavku teksta koristi ćemo skraćeni pojam SEO.

Laički SEO je optimizacija web sadržaja s ciljem brže i boljeg Google indeksiranje te ono najbitnije boljeg pozicioniranja na samoj tražilici. Naravno postavlja se pitanje što je to Google indeksiranje? S obzirom na to da je to zasebna i opširna cjelina, nju ćemo detaljnije objasniti u zasebnom članku.

Kako bi što bolje razumjeli SEO, objasnit ćemo njegova dva glavna procesa:

  1. Prvi je konfiguracija web stranice kako bi je Google točno indeksirao
  2. Drugo je konfiguracija samog web sadržaja kako bi se nalazi na top rezultatima Google pretraživanja proizvoda i usluga koje nudite.

Logičkim slijedom, postavlja se pitanje na koji način Google prikuplja sve informacije. Google pretražuje Internet 24 sata dnevno, 365 dana u godinu, počevši od relevantnih web stranica, preko linkova s tih stranice, na linkove linkova do kraja mreže. Kada Google dođe do novog sadržaja, on ga (obilježava) indeksira za sva buduća pretraživanja na njegovoj mreži.

Naravno, cilj nam je da upravo naš web sadržaj bude što prije i kvalitetnije indeksiran te najvažnije od sveg visoko pozicioniran među relevantnim rezultatima pretraživanja naših potencijalnih korisnika / kupaca / klijenata. Kako bismo uspjelu u našoj naumi, potrebno je razumjeti kako ljudi pretražuju Internet.

Ljudi pretražuju Internet s određenom namjerom. Najčešće namjere mogu se grupirati u skupine:

  • Rješavanje problema
  • Učenje
  • Kupnja
  • Opće pretraživanje (npr. lokacije)

Kada pretražujemo Internet kada je rođen Marko Marulić, Google će iz svog indeksa preuzeti sve web stranice koje spominju datum rođenja Marka Marulića. Upravo tada Google koristi svoj najbitniji element kako bi nam prikazao najrelevantnija rješenja – Google Algoritam koji rangira rezultate od 1. do beskonačnog.

“Korisnik dobije rezultat Google pretraživanja u prosjeku za 0.28 sekunda”

Google Algoritam je veoma komplicirana matematička formula koja postavlja više od 200 pitanja kako bi bila sigurna da korisnik dobiva najbolji rezultat pretraživanja. Jedan od najvažnijih pitanja je: “Što je na toj stranici što je relevantno za to pretraživanje?”. Upravo to nas vodi do ključnih riječi!

U sljedećem članku objasnit ćemo pojam ključnih riječi te kako ih pravilno i uspješno koristiti.